sobota, 22 września 2012

Przyszłość

Kiedy przemierzałem hale i korytarze Photokiny przyszło mi do głowy że w dziedzinie fotografii cyfrowej nastały (wreszcie) bardzo ciekawe czasy. W tym roku pokazanych zostało mnóstwo fajnych "sprzętów" :). Zwłaszcza na stoisku Sony. Lista nowości jest naprawdę długa, rodzinka aparatów  NEXów poszerzyła się o kolejny fajny model, NEX 6 wzbudził ogromne zainteresowanie i co istotne sympatię. Linia obiektywów została poszerzona o trzy nowe konstrukcje (10-18mm, 35/1.8, 16-50mm) wszystkie ze stabilizacją optyczną! Zeiss zapowiedział na przyszły rok wypuszczenie trzech nowych obiektywów z autofokusem i bagnetem Fuji i NEXa:  12/2.8, 32/1.8, 50/2.8 macro. Oczywiście NEXy to nie tylko aparaty to również kamery wideo, VG30, VG900, NEX EA50, FS700
No i zupełnie nowa historia... RX1, myślę że to jedna z najgorętszych nowości tych targów. Nie mogę się doczekać pierwszych egzemplarzy, pierwsze wrażenie po wzięciu RX1  do ręki to ...ależ to niewielkie!!! Jeden z moich kolegów (z poza firmy) powiedział o nowościach że Sony zaczęło spełniać marzenia fotografów... Pewnie pomyślicie sobie że uprawiam tu tani marketing, ale na Pawlaczu po prostu piszę co myślę i co czuję...a w tej chwili, po Photokinie jestem zbudowany tym co zobaczyłem. Jestem przekonany że rozwój sprzętu idzie w bardzo ciekawą stronę a firma w której pracuję może śmiało patrzeć w przyszłość. Czego i sobie życzę :)

NEX 6 + E55-210mm

6 komentarzy:

  1. Jeszcze tylko jakiś obiektyw do portretu i nawet ja będę hepi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W 100% się z Tobą zgadzam, dla mnie do pełni szczęścia brakuje jeszcze 85mm o jasności f/2 lub f/1.8

    OdpowiedzUsuń
  3. 70 1.2 :) 85 na aps to już za długo. a f2 na aps to już za ciemno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie by wystarczył, 1.8 :) ale z filtrami na fi49 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Orzeł z dumą patrzy w przyszłość...tak jakoś po amerykańsku :)

    (Takie skojarzenie :P)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałem to samo skojarzenie, szczególnie że to orzeł z amerykańskiego godła :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń