sobota, 3 grudnia 2011

Krótki spacer z NEXem 7

Kilka dni temu poszedłem sobie na spacer z NEXem 7
oraz nowym obiektywem E 50mm/1.8 OSS.
Musze powiedzieć że to całkiem fajowski zestaw.
Zresztą zdjęcia do dwóch poprzednich postów również zrobiłem takim zestawem.
Gdy półtora roku temu zacząłem fotografować NEXami
pewną chwilkę zajęło mi przyzwyczajenie się do braku wizjera.
Teraz muszę się przyzwyczaić....     że go mam :)
Korpus jest świetny, nie mniej fajny jest stabilizowany obiektyw 50mm.
Bardzo przyjemnie się używa taki zestaw.
Wysokie ISO jest na niezłym poziomie.
W sumie dość swobodnie można fotografować, spacerując nocą po mieście...
Żałuję tylko że na razie nie mam w mojej torbie E 24/1.8 Zeissa…
Sądzę że już wkrótce będę mógł wrzucić troszkę samplowych fotek z pięćdziesiątki i dwudziestki czwórki. :)




9 komentarzy:

  1. Właśnie - szkoda że jeszcze nie ma E 24/1,8 bo 50 to tak naprawdę 75. Zdjęcia z 50 wyglądają na dobre.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak naprawdę 50mm to 50mm,
    kąt widzenia tego obiektywu odpowiada 75mm w małym obrazku :)
    Pod wzgledem jakościowym moim zdaniem jest pierwszorzędny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Rafale,

    Z racji tego ze planuje zakup NEX-a 7 w krotce jak tylko bedzie dostepny w UK - mam nadzieje ze w nastepnym tygodniu - chcialbym do niego dokupic rowniez szkielka.
    Mam taka prosbe, czy bys mogl sie wypowiedziec na ich temat plus moze wrzucic jakies sample?
    Jak narazie myslalem o standartowym kicie plus 55-210 na daleko.
    Rowniez bralem pod uwage pancake, ale czytalem review ze nie jest za ostry i nie bardzo warto.
    Nie wiem jak z Zeisem 2.8, no ale on juz troszke kosztuje plus jeszcze nie jest dostepny.....

    Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam,
    Tomek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory miałem okazję fotografować właściwie wszystkimi oryginalnymi obiektywami do NEXa:
    16mm
    24mm Zeiss
    3.5/30mm macro
    18-55mm
    1.8/50mm
    18-200mm
    55-210mm
    Do tego mam kilka rosyjskich obiektywów na m39.
    Wybór obiektywów przede wszystkim zależy od zainteresowań i stylu pracy.
    Od wczesnej wiosny 2010 fotografuję niemal wyłącznie NEXami.
    Początkowo brakowało mi optyki w zakresie 55-200mm.
    Dziś mam w torbie ten obiektyw i okazało się że używam go stosunkowo rzadko.
    Wydaje mi się że w zależności od potrzeb i zasobności można by pójść dwoma drogami.
    Jedna nazwijmy ją „stałkową” wtedy nieźle było by mieć 16-24-30-50. Do tego Jupiter 135mm
    Szesnastka wcale nie jest zła, zebrała troszkę batów po premierze, pierwszy rzut faktycznie był słaby, potem obiektyw wyraźnie się polepszył ale opinia została.
    Dwudziestka czwórka to wiadomo Zeiss jakość i parametry na najwyższym poziomie.
    Cena niestety też. Aczkolwiek gdym miał tyle forsy to bez wahania bym brał i rzadko zdejmował z nexa. Trzydziestka to bez wątpienia bardzo dobra kombinacja jakości i ceny. To jeden z lepszych obiektywów z jakimi miałem do czynienia. Sample z 30 znajdziesz na blogu. Z kolei obecnie zdecydowanie najczęściej robię zdjęcia pięćdziesiątką. Uwielbiam ten obiektyw. Za ostrość i plastykę no i za wykonanie, no i w ostatniej kolejności za stabilizację. Często wychodzę z domu z szesnastka na nexie i pięćdziesiątką w kieszeni
    Druga, prostsza opcja to dwa zoomy i pięćdziesiątka.
    Myślę że wkrótce przygotuje jakiś dłuższy post o obiektywach do nexa :)
    Serdecznie pozdrawiam
    Raf

    OdpowiedzUsuń
  5. Byl bym chyba najszczesliwsza osoba czytajaca ten poscik :-)
    DZiekuje bardzo za czas poswiecony na ten poscik rowniez.
    Bardziej interesuje mnie chyba jednak opcja "stalkowa"
    Wiesz duzo czytalem i ogladalem na youtube na temat tego pieknego Zeissika tylko cena mnie troszke straszy....No i bedzie to kosztowalo slodka rozmowe i kwiaty dla zony z prosba o zezwolenie na taki zakup, ale bedzie to moj pierwszy Zeissik wiec chyba warto :-)
    Moze zle Cie zrozumialem, ale powiedziales ze bys Zeissika nie sciagal z nexa, ale wychodzisz z 16tka i 50tka, czy to oznacza ze po prostu juz nie masz Zeissa czy go nie uzywasz wychodzac z domu? Bo rozumiem ze obiektywy posiadasz wszystkie pracujac dla Sony?
    Przepraszam jesli zle to zrozumialem :-)
    Aha no i czy uzywasz filtrow do swoich obiektywow? Chodzi mi o zwykle UV dla ochrony czy bez tego focisz?

    Jeszcze raz dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
    Tomek.

    OdpowiedzUsuń
  6. :)


    Zeiss 24mm na matrycy APSC ma kąt widzenia odpowiadający obiektywowi 37mm.
    Krótko mówiąc 24/1.8 to bardzo fajny obiektyw niemal do wszystkiego. Uzupełniony szesnastką (odpowiednik 24mm) i pięćdziesiątką (odpowiednik 75mm)daje bardzo fajny zestaw ogólnego przeznaczenia. Taki komplet do łapania życia, architektury i krajobrazu.
    Spotkałem się niedawno z Jackiem Boneckim który spędził kilka tygodni w Nepalu na foto-wyprawie większość zdjęć była zrobiona zestawem NEX 7 + 24mm Zeiss. Zresztą co tu dużo mówić zdjęcia naprawdę świetne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, w takim razie nie ma sie co zastanawiac. A zakladal bys na niego filtr? Ja ogolnie nie jestem zwolennikiem filtrow, jedyny filtr jaki mialem to UV na 11-18mm w swojej alfie, poniewaz szklo jest wypukle i troszke sie o nie balem.....

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę że filtr warto założyć. Dla spokoju.
    Z filtrami i obiektywami do NEXa jest o tyle wygodnie że:
    16
    24
    30
    18-55
    50
    55-210
    mają średnicę mocowania filtrów 49mm, czyli niedrogo i wygodnie. Na przykład jeden filtr polaryzacyjny na wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Jeszcze raz Ci bardzo dziekuje! Wlasnie jestem w trasie do Jacobs digital w Leicester, bo to jest jedyny punkt w UK gdzie maja 7-ke no i Carla przy okazji :-)
    Jak wroce poznym wieczorkiem to sie pochwale :-)

    OdpowiedzUsuń