piątek, 25 lutego 2011

Mikołajewo

W poprzednim poście zacząłem pisac o Noteci.
Mam w moim "pawlaczu na mysli" czyli moim osobistym czerepie mnóstwo wspomnień związanych z tą rzeką.
Nocne polowanie na suma, kompletnie nieodpowiedzialne chodzenie po lodzie, budowa szałasu nad rzeka...
Takie tam ...
...wspaniałe wspomnienia dzieciaka z miasteczka nad rzeką.
Jak miałem jakies 13 lat uwielbiałem czytać Tomka Sawyera, wyobrażałem sobie że Noteć to Missisipi...
Poniżej jedne z moich starszych, cyfrowych zdjęć, rok 2002.
Okolice Mikołajewa.
Troszkę mnie może poniosło ale chciałem nawiązać do piktorializmu
czy wręcz  "fotografii ojczystej"

ps. serdeczne pozdrowienia Arku!!




Mój przyjaciel Miłosz wtula się w Pentacona :)


Wszystkie zdjęcia DSC F717



Świetny teksty (ach ten mój sentymentalizm)
  
Wojciech Jarociński"
"Rzeka"
Piosenka z repertuaru zespołu
Wolna Grupa Bukowina

Wsłuchany w twą cichą piosenkę
Wyszedłem na brzeg pierwszy raz.
Wiedziałem już rzeko, ze kocham cię rzeko
Że odtąd pójdę z tobą.

O, dobra rzeko,
O mądra wodo.
Wiedziałaś gdzie stopy znużone prowadzić
Gdy sił już było brak.
Brak.

Wieże miast, łuny świateł.
Ich oczy zszarzałe nie raz.
Witały mnie pustką, żegnały milczeniem
gdym stał sie twoim nurtem

Po dziś dzień z tobą rzeko.
Gdzież począł, gdzie kres dał ci Bóg.
Ach życia mi braknie, by szlak twój przemierzyć,
by poznać twą melodię.


2 komentarze:

  1. A i jeszcze, schody z budynkiem lub budynek ze schodami - już nie istnieją, śluza nr 17, Mikołajewo.

    OdpowiedzUsuń