sobota, 25 lutego 2012

Dwie gitary i Leszek

Dzisiaj przepuściłem pierwszą rolkę filmu przez mój stary miechowiec 6x9.
Dzięki Miłoszowi który pożyczył mi redukcję statywową z 3/4 na ćwierć cala.
Wcześniej od Witka dostałem rollkasetę którą z kolei naprawił mi Jacek... :)
Dziękuję Wam chłopaki.
No i okazało się że nie wiadomo jak liczyć numerki w okienku rollkasety.
Pierwszy filmy poszedł że tak powiem z dużą dozą niepewności.
Okazało się że ta kaseta ma podgląd w miejscu w którym są cyferki
dla formatu 6x4,5, krótko mówiąc na moim pierwszym filmie z tego aparatu
mam elegancko ponakładane klatki :)
Następnym razem już będę wiedział jak kręcić filmem.
Mimo wszystko chciałbym Wam dzisiaj pokazać dwa kawałki taśmy z pierwszej rolki :)

...dla mnie to ma urok pierwszej niewiadomej przygody...
Fascynująca jest ilość czynności koniecznych do wykonania zdjęcia takim aparatem.
Mam nadzieję że niczego nie pominąłem:
  • ustawić czas T i otworzyć migawkę
  • otworzyć maksymalnie przysłonę
  • skadrować i ustawić ostrość (najlepiej przy pomocy lupki)
  • zamknąć migawkę
  • wyjąć matówkę
  • założyć rolkasetę
  • zmierzyć światło
  • ustawić czas i przysłonę
  • naciągnąć migawkę
  • wyjąć szyberek z rollkasety
  • nacisnąć na spust
  • zasunąć szyberek
  • przewinąć film na kolejną klatkę
  • i od nowa :)


Post o moim "nowym" starym miechowcu.

5 komentarzy:

  1. Właśnie przyjrzałem się papierkowi ochronemmu od starego orwo. Sądząc po oznaczeniach, przewijać musisz ciut (tak 1-1.5cm) za cyferkę każdej parzystej klatki podanej dla formatu 6x4.5 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale z tym nakładaniem wyszło całkiem ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A tak coś podejrzewaliśmy wczoraj, Rafale :-) Tym niemniej portrecik Leszka całkiem przyjemny

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze raz dziękuję Miłoszu. Robienie zdj czymś takim ma w sobie jakąś magię :)
    ...tak swoją drogą muszę się rozejrzeć za jakimś dłuższym obiektywem
    Pozdrowienia Jędrzeju i Miłoszu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rafale a jednak co drugi numerek - przepraszam ale tak dawno nie używałem tej kasety, a niestety nie mam już 40 lat :)
    Pozdrawiam,
    Witek.

    OdpowiedzUsuń