środa, 7 września 2011

Kaiyūkan - 海遊館

Pięć lat temu odwiedziłem miejsce absolutnie niezwykłe.
Kaiyukan w Osace
Ogromny kompleks  z ogromnym akwarium, a w nim ogromna ilość ryb
szczególnie jedna z nich się wyróżniała wielkością  - rekin wielorybi.
Główny zbiornik nazywa się Pacyfik. Nazwa pasuje jak ulał.
Na poniższych zdjęciach trzydziesto centymetrowa bryła pleksi.
Takiej grubości są ściany tego akwarium.
Pomyślałem sobie że to piękny sześcian…
Taki sześcianowy, taki przejrzysty i tak ładnie załamujący światło.
Bo ładnie oświetlony.
Własśiwie wyłącznie forma, niemal żadnej treści...



Lipiec 2006 Osaka 



3 komentarze:

  1. Zawsze byłem i jestem pod wrażeniem, z jaką łatwością wyszukujesz kadry.

    Może dożyję dnia, kiedy i ja tak będę potrafił.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz Mati, to chyba nie jest łatwość wyszukiwania kadrów.
    Te kadry już tam były, zanim przyszedłem…
    Chyba wszystko zależy od tego co chcesz zobaczyć w motywie w obiekcie który fotografujesz.
    Akurat ten blok pleksi jest dobrym przykładem, dla mnie to głównie była matematycznie piękna bryła, a dopiero potem przykład jak grube są ścianki akwarium…

    ....
    a tak btw serdeczne pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, że te kadry już tam były. Czekały tylko, aż ktoś je tam zauważy.
    Są trochę jak ukryte skarby, do których znalezienia potrzebna jest odpowiednia mapa. Swoista mapa skarbów.

    Wróćmy wstecz do pamiętnego zdjęcia z dworca głównego w Opolu. Wiele razy się tam przesiadałem, i nie widziałem wręcz oczywistej kompozycji, którą uwieczniłeś. Może nie rozglądałem się należycie, może chciałem aby ten pociąg już wreszcie nadjechał, bym mógł podążać dalej.

    ...
    widzimy się za 1,5 tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń