czwartek, 12 lipca 2012

Dwadzieścia milionów

Właśnie przeglądam sobie zdjęcia które zrobiłem nad morzem przy pomocy RX100.
Przejrzałem sobie też co piszą w internecie na jego temat.
Przyznam że jednej rzeczy kompletnie nie rozumiem,
a mianowicie narzekania na zbyt wysoka rozdzielczość matrycy w tym modelu.
Element światłoczuły w RX100 jest 3-4x większy niż w typowych kompaktach.
To połowa matrycy m4/3.
Wysokie ISO jest naprawdę niezłe, a na niskim obraz jest ostry i zawiera sporo detali.
Dzięki 20mpix na potrzeby internetu mogę wycinać niewielki fragment zdjęcia.
Oczywiście spora zasługa w tym obiektywu.
Duża rozdzielczość z pewnością nie przeszkadza też w wydrukach.
Pamiętam że mniej-więcej od 8megapikseli toczyła się dyskusja
o zbędności tak dużych rozdzielczości matryc,
Tak czy inaczej wolę mieć więcej pikseli niż mniej :)
...a na pewno w tym modelu....

Fragment poniższego zdjęcia, na potrzeby bloga (wysokość 700 pikseli)
i tak jeszcze musiałem zmniejszyć rozdzielczość.

Oryginalny kadr, fotkę w celach dokumentacyjnych pstryknąłem z roweru.
Prawda że fajne wejście na plażę z Dąbkowic? :)
RX100

ps. świetny opis RX100 na jednej z moich ulubionych stron:
luminous-landscape

3 komentarze:

  1. to jest kwestia oczekiwań, Wszyscy chcielibyśmy Św. Graala, który jest mały, ma duuużą matrycę, ISO 640 jak w N D4, etc.... I najlepiej za 2000 PLN. Na marginesie- jaka jest cena RX100? Sugerowana? Pozdr!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście ISO 6400, a nie 640. :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z przedpiścą. Zasadniczo mi MPix różnicy nie robią, czy mam 5 czy 14, ale się przydają w pokazanym przez Ciebie przypadku - do wycinków, które jeszcze będą się nadawały do wywołania we większym rozmiarze jak 15x10, bo do galerii internetowych i z 5 MPix można wycinać.
    PS. @Łopat - sugerowana cena, to 649,99 $.

    OdpowiedzUsuń