poniedziałek, 9 lipca 2012

Co ma ukulele do eRiXa

Przyszło mi ostatnio do głowy że miedzy ukulele a RX100 są pewne podobieństwa.
Rzekłbym wręcz ideowe.
Bardzo spodobał mi się pomysł na ten kompakt bo w kieszonkowej postaci
mam dobrą jakość obrazu i mogę ten aparat mieć stale przy sobie.
Ukulele spodobało mi się bardzo bo przy niemal miniaturowych rozmiarach
daje mi pełne możliwości zabawy, grania piosenek i poszukiwania dźwięków.
Mogę je mieć niemal zawsze przy sobie.
Gitara jest za wielka by ja wozić koleją to tu to tam...
Obydwa gadżety są małe i niepozorne.
Obydwa nie trafiają w gusty BPF (1) i BPM (2)
Obydwa potrafią wzbudzać dość skrajne opinie...
No i obydwa dają sporą radość z zabawy nimi.
Obydwa mają ograniczenia.
To nie są rzeczy do wszystkiego.
Wydaje mi się że ukulele dla muzyki jest tym czym małe aparaty dla fotografii.
W momencie gdy przestaje się czuć potrzebę napinania muskułów
i nieustannego pokazywania jak bardzo ma się profesjonalne podejście do tematu to zostaje...
...radość z fotografowania i grania. No i najlepiej to połączyć :)
Fajnie jest wyjąć uke i zagrać coś od tak, w pociągu, na plaży czy przy wódce.
Fajnie jest od tak wyjąć z kieszeni aparat gdy zobaczy się coś fajnego
i zatrzymać tę chwilę w czasie. Tak po prostu.
Bez zastanawiania się nad przelicznikiem ogniskowych a raczej planując kadr.
Carpe Diem Panie i Panowie!
:)

(1) BPF - Bardzo Poważny Fotograf
(2) BPM - Bardzo Poważny Muzyk



Wszystkie zdjęcia zrobione wczoraj w czasie powrotu do domu.
Wszystkie zdjęcia zrobiłem RX100.

5 komentarzy:

  1. Niektórym NPF też nie przypadł do gustu :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie tu zaglądać :) Dzięki Twoim zdjęciom dostrzec można rzeczywistość jaką codziennie mijamy nie zauważając tych ulotnych obrazków...nasze życie to ciągła podróż ...a u Ciebie to nawet tak dosłownie. Miło że dzielisz się z nami ta podróżą

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Sylwio za wizyty.
    Fotografowanie ma moc, moc magiczną. Fotografując przejmujesz władzę nad czasem.
    Naciskasz spust migawki i zatrzymujesz na zawsze chwilę...
    Podobną władzę, ale jednak mniejszą mają jeszcze chyba tylko poeci :)

    OdpowiedzUsuń