wtorek, 1 stycznia 2013

Trochę techniki na początek roku :)

...no to weszliśmy w Nowy Rok.
W zeszłym roku pojawiło się mnóstwo fajnych aparatów, obiektywów.
Moja firma też się postarała. Aparaty takie jak RX100 czy RX1 zaskoczyły niejednego fotografa.
(Mnie też, to były bardzo tajne projekty :) )
Wkrótce, mam nadzieję pojawią się już w normalnej sprzedaży nowe obiektywy do NEXów.
Wszystkie trzy ze stabilizacją obrazu.
10-18mm, 35/1.8, no i malutki zoom 16-50.
Wszystkim spodobał się NEX 6 i trudno się dziwić.
Z reguły nie chce mi się robić testów, uważam że troszkę szkoda na to czasu.
Naczytałem się jednak dużo o przepakowanej dwudziestocztero mega pikselowej matrycy w NEXie 7.
Na jakimś forum znalazłem nawet informacje że ktoś chce sprzedać NEXa 7 żeby kupić NEXa 6...
...bo mnij szumi.
Zrobiłem wiec ostatnio szybciutki prościutki test.
Oczywiście używając jotpegów, z fabrycznie ustawionym odszumianiem.

Cały kadr (nawiasem mówiąc NEX 7 ISO 16000)

ISO 1600

ISO 3200

ISO 12800

Nie mam głowy do szukania jakiegoś serwera na takie foty w oryginalnej jakości.
To co widzicie powyżej to zrzuty ekranowe z faststona.
Na moje oko nie bardzo widać żeby szóstka szumiała mniej natomiast widać ze siódemka ma lepszą rozdzielczość. Zapomniałem dodać że porównawcze zdjęcia robiłem z obiektywem SEL50/1.8
Zresztą rzućcie okiem na DxO:
NEX 6 vs NEX 7
NEX 7 to nadal znakomity aparat, choć przyznam że zwykłe kółko PASM w szóstce podoba mi się bardziej :) Niebawem wybieram się z rodziną do Karpacza, NEX 7 z pewnością pojedzie ze mną :)

4 komentarze:

  1. Ale jak "oczywiście jotpegów"? Kogo interesują jotpegi?

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie odbitki, zywy wydruk to jest dla mnie wyznacznik...
    Najlepszego w Nowym 2013roku i nie szumiacych matryc:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem szóstka jednak bardziej trafia w gusta przeciętnego "pstrykacza", takiego jak ja. No i niepodważalny argument - cena...
    Jarek

    OdpowiedzUsuń