czwartek, 27 czerwca 2013

RX100m II

Niedawno wpadł w moje ręce wczesny przedprodukcyjny egzemplarz aparatu RX100mII.
Dziś jednak mogę dopiero o nim napisać :).
Dodanie do nazwy rzymskiej dwójki sugeruje że nie należy spodziewać się jakiś większych zmian.
Jednak nazwa może być nieco myląca. (nie pierwszy raz w przypadku Sony, podobnie było z np. A58) J
Na pierwszy rzut oka aparat wygląda tak samo jak pierwowzór, jednak lista zmian jest całkiem obszerna i dotyczy ważnych elementów:
·         Nowa matryca, nadal w rozmiarze 1”, nadal również  20mpix lecz wykonana w technologii EXMOR R, czyli jak inni mówią BSI
Brzmi nieźle prawda…a nawet bardzo obiecująco.
·         Odchylany ekran LCD, niby drobiazg, ale o ogromnym znaczeniu dla wygody pracy.
No i całe szczęście system mocowania ekrany nie pogrubia aparatu.
·         Gorąca stopka na lampy, mikrofony… no i wizjer!
OK drogi raczej, ale jest taka możliwość…zresztą dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają…
;)
·         WiFi lub jak niektórzy mówią fifirifi. Z pewnością niektórym to się spodoba.
Ja używam to tylko od czasu do czasu do współpracy ze smartfonem, mam podgląd mogę wyzwalać migawkę czy zmieniać położenie zooma.
·         No i „last but not least” drobiazg na który czekałem i to bardzo…
Jedna rzecz wkurzała mnie w RX100, może nie jakoś bardzo ale jednak…
Mianowicie był czas B, ale zupełnie nie było jak z niego korzystać.
Aparat nie współpracował z pilotem, ani nie miał gniazda na wężyk spustowy.
RX100II nadal nie współpracuje z pilotem, natomiast posiada złącze Multi Interface Shoe
a z tym złączem produkowany jest wężyk spustowy.
Krótko mówiąc mam broń na ciemności nocy ;)

To najważniejsze rzeczy, reszta bez większych zmian, i dobrze, bo bardzo polubiłem ten aparat.
Krótko mówiąc mamy kolejny naprawdę fajowski kieszonkowy aparat który nadal mieści się w kieszeni dając jeszcze więcej frajdy z fotografowania.
Widać że faceci zTokio posłuchali co mówią ludzie i wprowadzili bardzo oczekiwane zmiany…
…tylko please w RX100III proszę o wbudowany filtr szary lub migawkę do 1/8000s J




A57 + 55-200, światło zastane

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz